Multiproblémázás
N é z ő p o n t Előítéletek nélkül
Csamangó Endre
Multiproblémázás
Minap egyik ismerősöm mutatja tönkrement fejhallgatóját, melyet együtt vettünk kb. egy évvel ezelőtt. Kissé bosszantott a dolog. Manapság egy megbízhatónak tűnő eszköz sem bír ki egy évet se, pedig 9000 Ft-ot fizettünk érte. Gondolkoztam, hogy megpróbáljam-e a garanciális cserét, tapasztalataim alapján már el is képzeltem mindazokat az indokokat, amiért egy multinacionális cég nem fogja becserélni: nem rendeltetésszerű használat, a zsinór-ja csak úgy nem szakad el belülről stb. Végül rászántam magam, és elmentem az áruházba. Bemutatom a fejhallgatót és a számlát, vajon most mit lépnek. Az ügyfélszolgálatos hölgy mosolyogva közli, hogy sajnos megjavítani nem tudják, de az árát levásárolhatom a mai nap egy új termékkel.
A válasz mindenesetre jobb volt, mint amire számítottam. Tehát egy új fejhallgatót tudok venni a régi helyett. De az egem ismét kezdett beborulni. Hasonló tudású fejhallgatók mind jóval drágábbak voltak. Ami a legbosszantóbb, hogy ugyanazt a típust is ott láttam a polcon, de már 15000 Ft-ért. Felhívtam ismerősömet, és kérdeztem, hogy most mit tegyek, nem tetszett nekem, hogy valamiért ennyi pénzt fizessek. „Kellene nekem az a fejhallgató, nélküle nagyon nehezen tudok telefonálni” – jött a válasz.
A pénztárnál bemutattam az új vásárláshoz használható viszont-számlát, és csak úgy bizonytalanul megjegyeztem: „Milyen kár, hogy megemelkedett az ára…” Mire az eladó ránéz az eredeti számlára és azt mondja: „Tudja, amikor vette, akkor a 9000 Ft kedvezményes ár volt. Most is megadom Önnek ugyanezt a kedvezményes árat, csak egy telefonhívásomba kerül.”
Így lényegében nem kellett semmit sem fizetnem az új fejhallgatóért, és még egy tapasztalatot is nyertem: A pult túloldalán is emberek vannak, akik nagyon kedvesek tudnak lenni. Minden jót kívántam a pénztárosnak, és egy fejhallgató kapcsán jó érzésből többel, egy előítélettel pedig kevesebbel távoztam a bevásárlóközpontból.
Fotó: pixabay.com
Új Város – 2015. február