Olvasóink tollából
Társalgó OLVASÓINK TOLLÁBÓL
Összeállította: Tóth Judit
Meglepetés A buszmegállótól jó darabot kell gyalogolni a lakásunkig. Csak mostanában fedeztem fel, hogy az egyik eléggé lepukkadt házban egy hetven felé járó hölgy lakik valakikkel, talán családtagokkal. A macskáját dicsértem meg, így kezdtünk el beszélgetni. Táskás szemek, cigi, néha bizonytalan mozgás és beszéd, lehet, hogy kicsit ittas, nem tudom, de nem is ez érdekel. A lényeg, hogy itt van egy ember, akivel találkoztam, nem én akartam, hanem „elém került”, és biztosan nem véletlenül. Ebben a meglepetésben igyekszem felfedezni a miértet és cselekedni, ha ezt kéri a helyzet. E.I |
|
Fejleszteni és felkészülni A „Nézőpont” rovatban, az „Erre (is) jó az email” cikk kapcsán az jutott az eszembe, milyen jó és hasznos erről a témáról írni, és egy-két jó tanácsot adni-kapni. Én is így tanultam meg idővel, hogy milyen levelekkel kell óvatosan bánni, és bölcsen, fenntartással kezelni egy-két hírt. A minap az egyik ismerősömtől olyan továb-bított levelet kaptam, ami nem volt aláírva. A kormány egyik intézkedésével kapcsolatos kritikát fogalmazott meg. Nem akartam minősíteni ezt a levelet, hanem arra kérdeztem rá, nem lehetne-e megtudni, ki írta. Mert így, aláírás nélkül, lehet igaz, de lehet rágalom is. Kértem, érdeklődjön utána. Azért tehettem meg, mert már volt kapcsolat közöttünk, ami elbírta ezt a kis „kiigazítást”. Én is tanultam, a mellettem lévőt is taníthatom. Remélem, ez is hozzájárul ahhoz, amit „A résztvevő polgár” c. cikkben olvastam a „Társadalom” rovatban: „Fejlesztésre várnak saját személyes képességeink is, hogy felkészüljünk a közéletben való részvételre: megfelelően tudjunk megfogalmazni egy problémát…, be tudjunk másokat is vonni az ügy érdekében.” aláírt levél |
|
Egy mese folytatása Megkértek a fiamék, hogy vigyázzak kis unokámra, aki egy második osztályos, érdeklődő kislány. Arra gondoltam, hogy elolvasom az egyik régebbi Új Városban megjelent Csigabiga ajándéka című mesét. Kicsit vártam, hogy mond majd valamit, de nem így történt. Másnap az iskolába kellett elkísérnem, de sírva mondta, semmi kedve sincs hozzá, mert padtársa gyakran cikizi. Emlékeztettem arra, amit előző nap olvastunk és ez valamennyire feloldotta benne a feszültséget. Amikor a tanítás végén érte mentem, elmeséltük a tanító néninek is, hogy mit éltünk meg. Elkérte az Új Várost, mert a gyerekek között elég nagy szakadék támadt egy bizonyos helyzet miatt. A tanító néni felolvasta ezt a mesét a gyerekeknek és azt kérte tőlük, hogy ennek alapján írjanak egy olyan házi feladatot, amiben bemutatják, milyen megoldást javasolnak a kialakult problémára. aláírt levél |
Új Város – 2015. január