Egy harmadik identitás
Életmód |
gyerekek és média
Maria Rosa Pagliari
„Hogyan tudja az önazonosságát megőrizni az, aki belemerül egy videojátékba?”
aláírt levél
A videojáték üzenetek és tapasztalatok összetett hordozója, melynek során az ember belemerül egy konkrét és sokszínű virtuális környezetbe. Mindezt általában egy szereplőn keresztül teszi, ami az adott szituációban mozog, cselekszik és kommunikál. A játékos dolga az, hogy ezt a figurát vezesse, beleélje magát a | szerepébe, és így elboldoguljon e virtuális világban.
A videojátékokra vonatkozóan megszületett egy elmélet, mely a játékos önazonosságának alakulását elemzi. Egyrészt jelen van a képernyő előtt ülő személy valós önazonossága, másrészt aktivizálódik az a virtuális identitása, amelyet a videojátékban mozgó szereplő tulajdonságai alkotnak. Ezenkívül a kettő között létrejön egy harmadik, amelyet a kutatók projektív identitásnak neveztek el. Ez tartalmazza mindazt a szerepjátékot, jelentést, jellemet, melyeket a játékos valós identitásából belevisz a videojáték kitalált szereplőjének virtuális személyiségébe.
Egy harmadik identitás
Új Város – 2014. április